Fitness is de populairste sport van Nederland. Fitness staat voor de fitheid van de mens door middel van training en het veranderen van je leefstijl. Je kunt met fitness effectief spieren opbouwen en vet verbranden.

Ideaal voor het bereiken van je doelen
Fitness is een ideale sport om de wensen van een individuele sporter om te zetten naar de praktijk. Je kunt namelijk op basis van jouw doelen bepalen welke invulling je aan het fitnessen geeft, bv. cardio, gewichten of allebei?

Bij Spear zet je stappen naar een gezonder lichaam:
Stap 1: we nemen eerst je wensen met je door: wat wil je bereiken en aan welke punten wil je werken?
Stap 2: aan jouw wensen koppelen we specifieke oefeningen met een persoonlijk trainingsschema en als je wilt kunnen we een gezondheidsmeting bij je afnemen, geheel kosteloos. Wil je sneller je doel bereiken? Je kunt bij ons sportcentrum ook Personal Training of Small group training volgen.
Stap 3: je wordt de eerste paar keer persoonlijk begeleid om onnodige blessures te voorkomen en tips te geven.
Stap 4: je kunt nu zelfstandig aan de slag. Er is voor vragen of tips altijd een fitnessinstructeur in de zaal.

Je bent altijd welkom om een keer vrijblijvend te proeven van fitnessen bij Spear. Kom gerust eens langs.

Veel Gestelde Vragen over Fitness

Vanaf welke leeftijd mag ik beginnen met Fitness?

Kinderen onder de 16 zitten nog in de groeifase. Dat betekent dat je botten harder groeien dan je spieren, waardoor je spieren al genoeg te verduren krijgen en je coördinatie wat minder goed is. Na je 16e is dit weer in balans en kun je starten met fitness.

Wanneer zie ik resultaat van Fitness?

Dat hangt erg vanaf wat je onder resultaat verstaat. Immers, je conditie en je uithoudingsvermogen nemen per training toe en je stofwisseling verbetert met elke training.

Indien je zichtbare resultaten verwacht bij het doen van krachttraining oefeningen dan dien je geduld te hebben. De eerste resultaten worden pas na 2 tot 3 maanden zichtbaar, als je nog nooit aan krachttraining hebt gedaan.

Word je van krachttraining altijd breed?

Iemand die wil afslanken doet er goed aan de spiergroepen te versterken, Spieren verbruiken 24 uur per dag energie. Als je percentage spieren toeneemt word je verbranding beter. Dit betekent niet dat je van 3x per week krachttraining een bodybuilding lichaam krijgt. Iemand die vooral voor massa traint doet ook aan krachttraining, maar de herhalingen, series en manier van trainen zijn anders.

Never skip legday?

Een van de meest voorkomende fouten is dat mannen nooit zijn benen trainen. Dit is niet aan te raden ,want als je het totale lichaam traint maakt het een natuurlijk groeihormoon aan wat ervoor zorgt dat je in alle spierketens betere groei creëert. Daarbij geef je de overige spiergroepen ook een betere kans om te herstellen van de trainingsarbeid. Meer weten? vraag het onze trainers.

Als je wilt afvallen moet je zeker heel de week op de loopband staan?

Wanneer je op een lage tot middelmatige weerstand cardio doet is het zeker zo dat je calorieën verbrand en dus daarom (in combinatie met de juiste voeding) afvalt. Het is ook zo, dat wanneer je krachttraining doet, je werkt aan een snellere ruststofwisseling. Dit komt doordat die extra spieren meer energie vragen dan vet. 😉