Meest gestelde vragen

Groepslessen:

Hoelang van te voren kan ik me aanmelden voor een groepsles:
48 uur voordat de les start kan er gereserveerd worden.

De groepsles zit vol, wat nu?
Meld jezelf aan voor op de wachtlijst, zodra er een plekje vrij komt krijgt iedereen die op de wachtlijst staat een pushmelding.
Je dient nog wel altijd deze vrijgekomen plek te reserveren aangezien deze niet automatisch opgevuld wordt.

Afmelden groepsles:
Tot 60 minuten voordat de les start kan je jezelf kosteloos (zonder verlies credits) afmelden. Zo kan een andere sporter op jouw plaats komen sporten. Komt er onverwachts last minute toch iets tussen en kan je jezelf niet meer afmelden? Bel dan even naar 0499-379678 zodat wij je eraf halen.


Fitness:
Ik wil graag begeleiding tijdens mijn fitness training kan dat?
Dat kan zeker! Onze trainers maken persoonlijke trainingsprogramma’s en leggen deze naar zorgvuldigheid aan je uit. Deze begeleiding is wel op afspraak.
Bel, mail of kom langs om een afspraak in te plannen.
Na je intake gesprek kan het tot 7 dagen duren voordat je programma afgerond is.


Algemeen:

Ik heb een klacht waar ik deze indienen?
Jammer om te horen dat je ergens niet tevreden over bent. Indien je een klacht hebt dan kan je deze doorsturen naar info@spear.nl. Wij nemen de klacht zsm in behandeling.

Mag ik iemand meenemen op mijn abonnement?
Het meenemen van een andere sporter op 1 abonnement is niet toegestaan. Uiteraard mag deze persoon wel gebruik maken van een proefles als deze geïnteresseerd is, anders kan er een dagpas gekocht worden. 

Hoe kan ik betalen bij jullie?
Betalen kan uitsluitend per automatische incasso of contant. Pinnen is alleen mogelijk voor drankjes via de Vending machine.

Abonnement:

Hoe kan ik mijn abonnement betalen:
Betalingen gaan per automatische incasso of contant. In het geval voor contante betalingen dient de contract periode ineens vooruit betaald te worden.

Bij automatische incasso’s:
Wanneer je kiest voor een automatische incasso dan start de betaling vanaf je startdatum van je abonnement. De eerste zondag die erop volgt gaat de betaling naar de bank en het openstaande bedrag zal op de Dinsdag als betaling aangeboden gaan worden.

Voorbeeld: uw abonnement start op de woensdag, dan zal de eerste betaling de week erop op de dinsdag aangeboden worden. Koopt u ergens in deze week nog iets aan de bar dan wordt de betaling t/m de zaterdag nog meegenomen in dezelfde factuur, anders schuift deze betaling 1 week op naar de dinsdag erna.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen:
Het opzeggen van een lidmaatschap is persoonlijk en gebeurt doormiddel van een uitschrijfformulier dat u bij de sportschool kunt ophalen en ingevuld weer kan inleveren. U kunt ook het uitschrijfformulier opvragen door een mail te sturen naar: info@spear.nl. Je ontvangt dan binnen 7 dagen een pdf formulier dat je kunt invullen en retour mailt.

Je opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat wij het uitschrijfformulier volledig en ondertekend retour hebben.

Telefonisch opzeggen is niet mogelijk.

Hoe lang is mijn opzegtermijn:
Op het moment van een opzegging geldt er ten alle tijden dat een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Opzeggingen dienen voor de 25ste van een maand volledig ingevuld ingediend te zijn. Opzeggen is mogelijk nadat je contractperiode is afgelopen.

Voorbeeld: Je zegt op per 23 april, dan zal je einddatum 31 mei van datzelfde jaar zijn.

 

Kan ik mijn lidmaatschap pauzeren:
Tussentijds een abonnement bevriezen is mogelijk in de volgende situaties:
1. Je hebt een langdurige blessure opgelopen welke langer dan 1 maand is.
2. Je een (zakelijke) reis maakt welke langer is dan 8 aaneengesloten weken.

Bij het tijdelijk pauzeren van je abonnement dien je altijd een bewijs mee te sturen voor je pauzering.

Bij een pauzering wordt de duur van het contract automatische mee verschoven met de periode van de pauzering. Eventueel betaalde contributies die in deze periode vallen worden verrekend zodra het abonnement weer actief gaat.

Voorbeeld: Je pauzeert van 1 januari t/m 31 maart ivm een wereldreis en je abonnement loopt tot 31 juli dan schuift je einddatum van je abonnement op naar 31 oktober.
Heb je t/m 7 januari al betaald, dan worden de 7 dagen die al vooruit betaald zijn pas gebruikt zodra je abonnement weer actief gaat.

Blijft mijn inschrijfgeld geldig als ik mijn lidmaatschap opzeg?
Als u zich uitschrijft, dan blijft uw aanmelding 6 maanden geldig. Komt u binnen deze 6 maanden weer bij ons sporten dan betaald u niet opnieuw inschrijfkosten.

Wordt mijn lidmaatschap automatisch verlengd?
Lidmaatschappen worden automatisch verlengd bij Sportcenter Spear. Een jaarcontract (vooruitbetaald) gaat automatisch over naar een maandelijks opzegbaar lidmaatschap. De klant moet zelf tijdig aangeven dit lidmaatschap alsnog te verlengen naar een nieuw contract of de keus maken het contract door te laten lopen welke dan maandelijks opzegbaar is.

Blijven mijn opgebouwde credits geldig?
Bij een lidmaatschap waarbij u 1x per week kan komen sporten heb je de mogelijkheid om credits op te sparen voor latere momenten. Je kan tot 8 maanden opbouwen (35credits), hierna zal automatisch de oudste credit komen te vervallen en krijgt je weer 1 nieuwe toegewezen. Credits blijven net zolang geldig totdat het abonnement stopgezet wordt.

Ik ga verhuizen kan ik mijn abonnement stopzetten?
Ja, Bij een verhuizing kan je vroegtijdig je abonnement stopzetten. Hiervoor dien je wel een bewijs van verhuizing mee te sturen naar info@spear.nl en je verhuizing moet buiten een straal van 8km van de sportschool vallen.