High Intensity Interval Training. Is een training type die is bedoeld om prestaties te verbeteren, vetverbranding, conditie, afwisseling, inspanning & rust. Het is een korte en effectieve workout. Het duurt 30 min, waarvan opgeteld ongeveer 8 min warmup/cooldown.
Warm up is een simpele door elk a ritmisch persoon te volgen choreo.

De intensieve kern is 20 min, bestaande uit een werktijd en rusttijd, bijvoorbeeld de bekende tabata 20-10, maar dat wisselt per les, het kan ook bijv 40/20 zijn.
Het is met – en zonder materiaal. De materialen die gebruikt kunnen worden zijn dumbells, schijven , barbell en step. Er zitten oefeningen in die veel energie vragen, denk aan bv sprongen en krachtoefeningen waarbij je veel spieren aan het werk zet zoals een pushup.
Er worden minder zware variaties gegeven om zo ook tegemoet te komen aan mensen die willen starten en het misschien nog niet voluit vol kunnen houden.

Er zijn 5 trainingen gemaakt die rouleren, dus daarmee word gewenning aan de lesinhoud vermeden en blijft je lijf optimaal geprikkeld om zo optimaal resultaat te behalen.
De 5 trainingen zijn uitgewerkt op samengestelde playlists in Spotify. Het muziekgenre varieert, zo is er een les Trap,.. Dance, ..hiphop en hardstyle. Dus voor ieder wat wils.

Kenmerken:

  • - Hoog intensiteit
  • - Kracht-uithoudingsvermogen
  • - Snelheid
  • - Uithoudingsvermogen
  • - Kracht
  • - HIIT

Details

intensiteit: Licht-medium-zwaar

instructeur: Debbie

overig: